Modistes
Fils, agulles i punxades.
El plec més amunt, la pinça ajustada,
la vora més curta perquè es llueixi sabata.
Fils, agulles i punxades.
El plec més amunt, la pinça ajustada,
la vora més curta perquè es llueixi sabata.
Entre els mesos de juny i desembre de l’any passat, va dur-se a terme a Igualada una experiència
inèdita i reeixida de recitals de poesia en un marc certament original: l’adoberia de Cal Granotes, a la
zona del Rec. El cicle portava el nom «De Pell Sensible» i cada acte s’acompanyava d’un presentador
del poeta escollit, d’un o dos intèrprets musicals i, en certs casos, d’elements d’escenografia teatral.
Joan Vinyoli (Jaume Farrés Cobeta)
Feliu Formosa (Maria Enrich Murt)
Poetes i poeteses d’Igualada (David Soler-Ortínez)
Miquel Martí Pol (Mercè Badal Argerich)
Antonio Machado (Joan Valls Piqué)
Rovira i Virgili (Antoni Dalmau Ribalta)
Josep M. de Segarra (Albert Tulleuda Lari)
1 Són frescos per embellir les parets més humils o una manera d’embrutar-les?
2 …
En aquest número 44, els habituals separadors de les seccions de la nostra publicació ens ofereixen imatges vinculades als envelats de Festa Major, als quals està dedicat un dels articles. Maria Enrich en fa una glossa final a la pàg. 86.
En aquest número 45, els habituals separadors de les seccions de la nostra publicació ens ofereixen imatges vinculades als món dels carros i els cavalls. Maria Enrich en fa una glossa final a la pàg. 94.
En aquest número 46, els habituals separadors de les seccions de la nostra publicació ens ofereixen imatges vinculades a l’agricultura, en l’oportunitat de celebrar-se enguany l’Any Internacional de l’Agricultura Familiar. Maria Enrich en fa una glossa final a la pàg. 92. També en aquest número s’inclou una fe d’errates corresponent a les edicions dels anys 2012-2013.
Aquesta és una secció que, en la seva diversitat i reprenent un títol de la Revista d’Igualada de la primera època, vol oferir articles breus i llegidors que ens apropin a qüestions d’actualitat que ens interessen. En aquest cas, l´autora comenta l´obra Cartes a Lucili de Séneca ran de la seva lectura al club de filosofia de la Biblioteca Central d´Igualada.”
En aquest número 43, els habituals separadors de les seccions de la nostra publicació ens ofereixen imatges vinculades al cooperativisme igualadí, i en particular a la cooperativa La Económica, a la qual està dedicat un dels articles. Maria Enrich en fa una glossa final a la pàg. 110.
En aquest número 42, els habituals separadors de les seccions de la nostra publicació ens ofereixen imatges o fragments de l’obra pictòrica de Claude Collet (1929-2007), una pintora de la qual s’ocupa un dels articles d’aquest número. Maria Enrich en fa una glossa final a la pàgina 94.
En aquest número de la Revista d’Igualada”, la secció dedicada a la creació literària publica un conte de l’escriptora igualadina i membre del consell de redacció de la revista Maria Enrich Murt (Igualada, 1957). Aquesta vegada la temàtica del conte té la particularitat de fer referència al tema que s’ha desenvolupat en les pàgines anteriors del mateix número i que tracta dels anomenats palíndroms, un aspecte certament ben peculiar del llenguatge.”
En aquest número 40, els habituals separadors de les seccions de la nostra publicació ens ofereixen imatges de planters i de llavors de l’hort. D’altra banda, l’edició es completa amb una «Fe d’errates» relativa als números apareguts l’any 2011 i amb una nota que anuncia que, a partir d’ara, l’índex de noms de la revista ja no es publicarà més dins les seves pàgines com s’havia fet fins ara, en els números 10, 20 i 30, sinó que podrà trobar-se a la nostra pàgina web (www.revistaigualada.cat).
En aquest número 41, els habituals separadors de les seccions de la nostra publicació ens ofereixen imatges de castells humans, però no de qualsevol, sinó dels que aixeca la colla dels Moixiganguers d’Igualada. Maria Enrich en fa una glossa final a la pàg. 95.